• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218577 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - 23:07
۱۳ پروژه آموزشی طی دهه فجر در همدان افتتاح می‌شود | ۵۵۱ میلیارد تومان؛ سهم استان همدان از اعتبارات استانی و ملی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان مطرح کرد

۱۳ پروژه آموزشی طی دهه فجر در همدان افتتاح می‌شود | ۵۵۱ میلیارد تومان؛ سهم استان همدان از اعتبارات استانی و ملی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه ۱۳ پروژه آموزشی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، گفت: سهم استان همدان از اعتبارات استانی و ملی بالغ بر ۵۵۱ میلیارد تومان در سال جاری است.

حمید شیرازیانی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه در سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی‌ها دریافت شد که تا پایان سال مالی ۴۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص شد، اظهار کرد: امسال بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف مبادله موافقت‌نامه داشتیم که ۴۸ میلیارد تومان در قالب ۱۸۰ پروژه و برنامه مبادله شده، دریافت شده است.

 

شیرازیانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۷۶ میلیارد تومان از منابع ملی اعتبار دریافت شد که تا پایان سال مالی ۲۶۳ میلیارد تومان تخصیص یافت، بیان کرد: در سال جاری نیز بالغ بر ۳۹۶ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف دریافت شد که تا کنون حدود ۹۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است و پیش‌بینی می‌شود با پیگیری‌های مدنظر این اعتبار تا پایان سال مالی به طور کامل دریافت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تجمیع اعتبارات استانی و ملی طی سال جاری بالغ بر ۵۵۱ میلیارد تومان سهم استان همدان بوده است، ادامه داد: در حالی است که این میزان در سال گذشته ۴۴۹ میلیارد تومان بوده است.

 

این مقام مسئول ۱۸۰ پروژه عمرانی در قالب‌های مختلف در دستور کار داریم و ۲۰۰ پروژه عمرانی نیز از محل اعتبارات ملی تامین شده است، اضافه کرد: در سال جاری طرح شهید پناهی را داشتیم که مبنای آن جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۱ نفر بود.

 

شیرازیانی ادامه داد: در سطح استان پنج مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۱ نفر در روستاهای قهورد سفلی، گوزل ابدال، ناصح‌آباد و دولت‌آباد شناسایی شده است که قرارداد ساخت آن‌ها منعقد شده و طی دهه فجر سه پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین، دو پروژه دیگر نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه ۱۱ مدرسه کانکسی دیگر هم در استان وجود دارد که کار ساخت مدرسه توسط موسسه خیریه‌ای انجام می‌شود، گفت: در مجموع ۱۷ پروژه کانکسی در سطح استان داریم که پیش‌بینی می‌شود با ساخت این مدارس اولین استانی باشیم که مدرسه کانکسی نخواهد داشت.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) داریم ۶۰ مدرسه سنگی، نوسازی خواهد شد، اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که این تعداد در دو سناریوی ۳۰ مدرسه‌ای به صورت الحاقی و احداثی بازسازی شوند.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی نیز در سطح استان در صدد ساخت مدرسه هستند، ادامه داد: شرکت میهن با تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد کرده در دستور کار قرار دارد.

 

شیرازیانی اظهار کرد: چهار پروژه مدرسه سه کلاسه در روستایی در شهرستان بهار، مدرسه چهار کلاسه روستایی در ثامن، مدرسه سه کلاسه روستای خیرآباد تویسرکان و مدرسه سه کلاسه روستای گنده‌جین از منابع اعتباری ملی خیرین تامین اعتبار شده است و طی دهه فجر تحویل داده می‌شوند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طرح شهید عجمیان ۹۰۰ مدرسه شناسایی و ۵۵۰ مدرسه رنگ‌آمیزی شده است، عنوان کرد: ۳.۵ میلیارد تومان از وزارت آموزش و پرورش، ۲۰۰ میلیون تومان آموزش و پرورش استان و ۳۰۰ میلیون تومان خیرین کمک کردند که رنگ‌آمیزی مدارس انجام شود.

 

وی به طرح شهید عرب برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۶۰ درصد از پروژه‌هایی که در مهر ماه و هفته دولت به آموزش و پرورش تحویل داده شده با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز انجام شده است.

 

شیرازیانی با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری به استان ۸۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است که ۲۵۰ میلیارد تومان طی دو سال تخصیص یافته است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی نیز ۴۵۰ میلیارد تومان طی سه سال متوالی تخصیص یافت.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۳۸ فضای آموزشی برای فروش اموال و املاک مازاد آموزش و پرورش معرفی شده و ۲۳ مدرسه در حال مزایده و فروش و قیمت‌گذاری است تا آورده آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هزینه شود.

 

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۴۷ میلیارد تومانی از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل استخرهای شنا در شهرستان‌های استان، اضافه کرد: بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جهت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، ۵۶ میلیارد تومان برای تکمیل سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام و اعتباری برای کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان نیز تخصیص یافته است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از ماحصل تفاوت ۸۶۸ میلیارد تومان و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در پیوست‌های مختلف برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صرف شده است، عنوان کرد: از محل اعتبار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی امسال تاکنون ۳۱ میلیارد تومان دریافت و هزینه شده است.

 

شیرازیانی با اشاره به اینکه اولین استانی بودیم که در راستای جمع‌آوری بخاری‌های گازی اقدام کرده‌ایم، گفت: ۵۳ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰، ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و ۱۵ میلیارد تومان در سال جاری برای خرید تجهیزات آموزشی صرف شده است.

 

مدیرکل نوسازی استان همدان از محل قیر رایگان از منابع ملی سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ابلاغ اعتبار بوده است، در سال ۱۴۰۱، ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پیش‌بینی می‌شود امسال هم حدود ۲۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۷ میلیارد تومان از این منابع اعتبار دریافت کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت محوطه مدارس انجام شده است عنوان کرد: منابعی بالغ بر ۲۳۵ هزار مترمربع نیز برای ایزوگام پشت‌بام مدارس تامین شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان، اظهار کرد: در جشنواره بیست و چهارم ۷۴ میلیارد تومان تعهد ایجاد شده بود که صدرصد تحقق یافت و در جشنواره بیست و پنجم بیش از ۹۰ میلیارد تومان تعهد بود که تاکنون ۶۰ درصد تحقق یافته است. همچنین در اردیبهشت ماه سال آینده جشنوار بیست و ششم برگزار می‌شود.

 

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۷ تا مهرماه امسال ۳۸۸ پروژه در قالب ۲ هزار و ۳۴۸ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۲۸۳ هزار مترمربع توسط خیرین مدرسه ساخته شده است، عنوان کرد: ۹۰۵ خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی با ما همکاری دارند که ۲۵۳ نفر صرفا مدرسه سازی می‌کنند و باقی نیز به زمین اهدا کرده و کمک مالی و نقدی می‌کنند.

 

شیرازیانی بیان کرد: در راستای تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام ۱۶ پروژه آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

 

وی ادامه داد: طی هفته دولت امسال و مهر ماه و آغاز سال تحصیلی این عدد به ۴۱ پروژه عمرانی با زیربنای بالغ بر ۲۸ هزار مترمربع و ۲۴۱ کلاس درس و هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دهه فجر امسال ۱۳ پروژه آموزشی با زیر بنای ۷ هزار متر مربع با ۷۳ کلاس درس با هزینه بالغ بر ۴۴ میلیارر تومان تحویل دانش‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی ۱۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری مصوبه داشت که سال گذشته حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار و امسال ۶ میلیارد تومان در قالب اوراق اسناد خزانه دریافت شده و کار انجام می‌شود.

 

شیرازیانی با اشاره به اینکه ۳۰۰ دانش‌آموز عشایری در استان داریم که فرآیند تامین مدارس برای آن‌ها به نحوی است که ممکن است تنها دو ماه در استان باشند و بقیه ماه‌ها کلاس خالی بماند، گفت: برای تامین مدارس این دانش‌آموزان با همکاری خوزستان، هفت مدرسه کانکسی در حال ساخت است که تجهیزات آن توسط همدان تامین می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در استان همدان ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه داریم که قریب به ۱۴ درصد مدرسه باید تخریب و نوسازی شوند، اضافه کرد: ۳۵ درصد مدارس استان نیز شرایط مقاوم‌سازی را دارند و بالغ بر ۵۵ درصد مدارس مستحکم هستند.

 

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه شهرک‌سازی در مسکن ملی ممکن است سال‌های آینده چالشی را ایجاد کند و نیاز به ایجاد مدرسه باشد، گفت: طبق ماده ۱۸ قانون، متولی ساخت این شهرک‌ها موظف است زیر ساخت‌های لازم را در حوزه مدارس در این مناطق تامین کند.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۲۸ هزار دانش‌آموز در سطح استان داریم، بیان کرد: بالغ بر ۴۰۰ مدرسه غیرانتفاعی در استان است که ۲۶ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه شما